Tilbake til bloggen

Lukket billettsalg

Med lukkede billettsalg får du mer fleksibilitet i hvordan du selger billetter til dine arrangementer. Det er en fleksibel funksjon som kan brukes til flere ting. Her er et par eksempler.

Lukket forhåndssalg

Her har jeg et arrangement hvor ordinært billettsalg ikke åpner før om én uke. Billettene koster 150 kroner pr. stk.

Jeg oppretter en kampanje og velger “Lukket billettsalg” som type. Her har jeg satt en billettkategori som heter “Ordinær (Forhåndssalg)”. Prisen er den samme som billettene jeg slipper om en uke.

Total kapasitet på arrangementet mitt er 100 personer, og jeg ønsker selge ut maks 30% av kapasiteten min via forhåndssalget. Derfor begrenser jeg antall billetter i kampanjen til 30 stk.

Så fort jeg lagrer kampanjen kan jeg hente ut en egen lenke for kjøp av billetter via forhåndssalget. Denne lenken er aktiv innenfor gyldighetstiden jeg har satt for kampanjen, eller inntil maks antall billetter er solgt. I oversikten over billettsalg ligger forhåndssalget som en egen salgskanal, og jeg kan enkelt følge med på salget.


Linken kan jeg for eksmpel distribuere i et nyhetsbrev til lojale kunder. Epostadressene til disse henter jeg ut via kundemodulen.

 

Distribuere sponsorbilletter

Lukkede billettsalg kan også brukes for å distribuere fribilletter til gjester eller sponsorer. Da jeg sende en link til min kontaktperson hos sponsorene, så distribuere de linken videre til ansatte som kan hente ut sine billetter.

Her har jeg opprettet en egen kategori for den ene av mine sponsorer: “Martins Pizza og Pasta”. Avtalen med sponsoren er at de får 10 gratisbilletter til arrangementet mitt. Ved å opprette en kategori per sponsor kan jeg enkelt følge med hvilke sponsorer som henter ut billetter.